Het was vooral voor mij tot op het laatst spannend!

In 2020 zouden wij met mijn oom en tante naar Zuid Afrika gaan. Alles is geboekt de reis is uitgestippeld. In 2017 zijn wij naar Tanzania geweest en ik wil graag met ook met hun op Safari. Omdat Tanzania een andere prijsklasse is hebben we voor Zuid Afrika gekozen. Maar toen kwam Corona.......

Onze reis is uitgesteld en nog eens uitgesteld tot we in 2021 besloten te annuleren. Er kwamen nieuwe plannen en ook die gingen niet door.  Zuid Afrika viel af omdat het des tijds ook politiek niet heel lekker zat en er veel rellen waren. Maar toch wil ik graag met mijn oom en tante op safari. Daaruit kwam toch Tanzania. We hebben inmiddels door Covid geen verre reizen meer gemaakt dus waarom maken we de eerste die we weer gaan maken dan maar niet weer een spetterend begin van reizen na COVID.

We hebben de reis geboekt bij Jambo Safari Club. Hier hadden we ook onze oorspronkelijke reis naar Zuid Afrika geboekt en zijn we erg goed en netjes geholpen ook door het het hele Covid gebeuren.

Het was een prachtige reis, en we hebben veel gezien, en erg genoten. 20.000 foto's moest ik thuis door! Maar het is me gelukt. Het live verslag hebben we via pindat bijgehouden met foto's van de mobiele telefoon. En het echte definitieve verslag met de "mooie" foto's staan nu op deze site.

Veel kijk en lees plezier.

Nog wat gouden tips voor een reis naar Tanzania

- Zorg dat je veel contanten aan dollars mee hebt, ook kleine biljetten voor de koffer dragers.

- Je dollars moeten heel zijn er mag geen scheurtje inzitten, die worden niet geaccepteerd.

-Het belangrijkste wat in je koffer gaat is anti insectenspray, after bite, norrit en OGS.

-Draag geen zwart en donker blauw, steekvliegen zijn gek op deze kleuren.

-Wat je zou kunnen doen is paardenspray halen, dit op een oude doek spuiten (het vlekt namelijk behoorlijk) en de doek om je heen slaan als je er veel last van hebt. Hier heb ik nog geen ervaring mee maar ga ik de volgende keer proberen.

- Alls je naar Lake Manyar gaat laat je goed informeren, door te veel water heeft dit pakr een behoorlijke transformatie door gemaakt. Bijna alle vogels zijn vertrokken, en ook zijn er niet heel veel wegen meer voor de safri auto's.

tanzania-vlag-penseelstreek-nationale-vlag-op-witte-achtergrond_559531-8069_edited.png

Arusha

We landen in Arusha.

Hier zijn we twee nachten gebleven in The lodge at Kili Villa. Het was een prachtige villa helmaal voor ons alleen en ze zorgde dat het ons aan iks ontbrak. Overal liepen beestjes en vogeltjes. We zijn1 dag naar Arusha NP geweest. Dit is een mooi eerste park om mee te beginnen. Veel kolbus aapjes en veel groen.

Tarangire

Na twee nachtjes  Arusha zijn we naar Tarangire gereden

We verblijven hier drie nachten in de Tarangire Safari Lodge.

Dit is een prachtige lodge met uitzicht op de vallei waar van alles loopt maar vooral veel olifanten. Ook om de tenten zitten veel vogels, aapjes, dik dik, zebra echt vanalles. We waren hier twee volle dagen en 1 dag zijn we naar de moerassen geweest echt een aanrader!

Lake Manyara

Vanuit Tarangire rijden we naar Lake Manyara. Dit was een beetje een tegen valler omdat Lake Manyara een heel ander park is geworden door te veel aan water. Ondanks alles hebben we hier wel een mooie dag gehad. We sliepen twee nachten in de Kirurumu Manyara Lodge.

Ook hier werden we op onze wenken bediend en het was schitterend gelegen.

Karatu

Een dagje geen safari.... We hebben een dorpswandeling gemaakt wat erg leuk was.

De middag konden we heerlijk relaxen in het prachtige Ngorongoro Farm House. Het was erg mooi met hun grote tuin met bloemen en al het eten wat ze zelf verbouwen.....En over dat eten gesproken..... dat was erg goed!

Ngorongoro

Na een dagje relaxen, gaan we er vandaag vroeg uit. Vroeg naar de krater. Dit is echt een prachtig gebied, mooie landschappen en veel diversiteit aan beesten. We overnachten aan de rand van de krater in de Ngorongoro Serena Safari Lodge. Vanuit je balkon kijk je zo de krater in.

Serengeti

Vandaag verterekken we naar het laatste park van onze vakantie, naar de Serengeti. Onderweg brengen we nog een bezoek aan een Masai stam. ook dit was in het begin ongemakkelijk maar wel erg bijzonder.

We blijven drie nachten slapen in de Serengeti in de Serena Safari Lodge. Ook dit is een prachtige lodge en vanuit hier hebben we twee prachtige safari dagen gehad.